Itt a YouTube Music. Mi változik?

2019. 05. 15.

Azt talán mindenki tudja, hogy a YouTube-on hallgatnak a legtöbben zenét, így logikus volt, hogy a videómegosztó streaming platformként is kezd el működni. A legtöbb ilyen platformhoz hasonlóan itt is a mennyiség veri a minőséget.

Óriási katalógus és 128 kbs MP3. A fizetős verzióban 256 …

Nagy előnye a YouTube Musicnak a katalógus, - emeli ki a dalszerzo.hu, - amiben rengeteg olyan zene található meg, amiket a stream szolgáltatókhoz nem töltöttek fel, legyen az akár egy új dal, amit az előadója a közönséghez itt kívánt csak eljuttatni, akár egy olyan régebbi magyar zene, ami azért nincs meg streamen, mert már nem létezik a kiadó, ami annak idején megjelentette. Valamint élő felvételek, remixek is előjönnek egy-egy előadónál. 

A lejátszási listáink áttekinthetőbb módon jelennek meg:

A YTM is ajánl alapból különböző listákat: Összpontosítás, Azonnali Feltöltődés, Jól Érzem Magam stb. 

Index az erre vonatkozó cikkében arra tippel, hogy „azoknak érdemes a YTM-ot használni, akik videók helyett csak zenehallgatásra használják már most is a videómegosztót, mert a keresések és a kedvencek alapján újdonságokat is ajánl majd a program, lesznek játszási listák, személyre szabott és helyi előadókra specializálódott ajánlatok is”.
A Google beveti a felhasználók szakásainak ismeretéből származó előnyét.
„…sokkal erősebben jelenik majd meg a mesterséges intelligencia. Mást ajánl reggel, és mást ha utazik a felhasználó, és ha olyan a telefon beállítása, hogy a helyadatokat is kezeli az alkalmazás, akkor ha belép a felhasználó az edzőterembe, a rendszer edzéshez alkalmas zenéket ajánl majd”.
Más előny, hogy itt dalszövegre is lehet rákeresni. Szintén a Google hatalmának köszönhetően a Youtube Music nagyobb szerepet szán a lokalizált tartalmaknak.
Az algoritmus képes lesz arra is, hogy magától észrevegye, ha az előadó aktívabb lesz. Kérdés, hogy az ebből fakadó kiemelés tud-e versenybe szállni a nagy kiadók nagy pénzes kiemeléseivel. Igazából nem kérdés.


Összesítve: a fizetős modellek jobbak, mint a reklám alapúak. A felhasználóknak azért, mert havi 1500 Ft-ot megéri az, hogy idegesítő reklámok ne szakítsák meg a kedvenc számaikat. A zenészeknek azért, mert remélhetőleg több bevételhez jutnak. Az utóbbi persze nem annyira magától értetődő, ha a Spotify-t nézzük…

MEGOSZTÁS

További hírek

2025. 02. 09.
Cserepes Károly remix-sorozatának hetedik lemeze, a "The Beginning of the Beginning" felkerült a Transglobal World Music Chart nemzetközi toplista rangos 14. helyére.
2025. 05. 19.
A Fülesbagoly KID elnevezésű, június 15-én zajló eseményre énekes és hangszeres kategóriában jelentkezhetnek általános és középiskolás diákok.
2025. 05. 16.
A csapatokra osztott résztvevőknek music supervisor vendégek briefjei alapján kell megírniuk és rögzíteniük naponta egy-egy dalt. Van lehetőség mindhárom, vagy akár csak egy napra is jelentkezni.
2025. 05. 06.
Április 14.-én jelent meg a Mojo zenekar hetedik, "The best is yet to come" című lemeze. A lemezen 11 szám található, amiből csak egy dal feldolgozás.
2025. 05. 05.
A zenész ugyanolyan ember, és néha focizni is tud. Persze, mondhatjuk, hogy azért fordulnak a foci felé a zenészek, mert arra többen kíváncsiak, de a mi esetünkben az esemény jótékony célú.
Iratkozz fel hírlevelünkre és elsőként értesülj a legújabb megjelenésekről, olvass exkluzív zenei híreket és interjúkat, hallgasd meg podcastunkat!

Támogatóink

Partnereink