A Hangfoglaló Program Backstage rendezvényein a zeneipar számos szegmensével megismerkedhetnek az érdeklődők. Novemberben is szakértők, és az adott területen dolgozó, ismert zeneipari szereplők segítségével két előadásnak és egy kerekasztal-beszélgetésnek adott otthont az A38 Hajó.
Az első panelben a szerzői jogokról volt szó – Dr. Tóth Péter Benjamin, az Artisjus Üzleti Transzformációs Főosztályának igazgatója a zenészekre, dalszerzőkre, menedzserekre vonatkozó fontos információkat osztott meg a közönséggel.
„Miközben az volt az internetnek a nagy ígérete, hogy majd mostantól a közvetítők kikopnak, és közvetlenül fog a zenész és a közönség találkozni – ami bizonyos helyzetekben meg is valósult –, addig a zeneipari részében nem kevesebb lett a közvetítő, hanem több. Ez pedig azt jelenti, hogy sokkal tudatosabban kell hozzáállnia mindenkinek – zenészeknek, menedzsereknek – ehhez a helyzethez” – kezdte előadását a jogi szakértő. ITT megtekintheted.
A második részben a közösségi média zeneiparban betöltött szerepéről Berta Zsuzsi közösségi média szakértő, az A38 Hajó digitális marketing vezetője adott elő. A szavaiból nemcsak az derült ki, hogy a zenén túl mi alapozza meg egy előadó vagy egy zenekar brandingjét, mi vezethet oda, hogy hiteles és népszerű legyen a közönség előtt, hanem az is, hogy mennyire fontos a közösségi média lehetőségeinek kihasználása.
„Egy idézetet hadd hozzak be: „Content is king, but connectivity is King Kong.” – Az egy dolog, hogy nagyon tuti a tartalmam, de hogyha ezt nem fedem át egy minél szélesebb spektrumban, akkor nem fogok tudni hatékonyan hozzájárulni a saját kommunikációmnak a fejlesztéséhez” – fogalmazta meg a marketingszakember.
Példaként pedig a Ricsárdgír és az A38 Hajó kollaborációját mutatta be Berta Zsuzsi. Ennek keretében a zenekar 24 óráig teljes jogot kapott a koncerthelyszín Instagram-fiókja felett. A laza, magát nem túl komolyan vevő zenekar pedig ebből egy – marketing szempontból nagyon sikeres – hatalmas poént épített fel, a végén még vacsorázni is meghívták az egyik rajongójukat.
A zárópanelben Réz György moderátor, a Majdnem Híres Rocksuli egyik alapítója kerekasztal-beszélgetésre invitált három olyan zeneipari arcot, akikkel az első két panelben elhangzottak gyakorlati hasznosítását tárgyalták meg. A Hangfoglaló Programban induló előadóként feltűnt két zenekar 1-1 tagja – Sápi Szabolcs, a The Immigrants gitárosa és Agócs Márton, az Aurevoir. frontembere – a kezdeti lépéseikre emlékeztek vissza. Hangfoglaló-támogatásokról és a tehetségkutatók világáról is szó esett.
A beszélgetésben mellettük Szalai Attila „Kecske” is részt vett, aki nemcsak a Bagossy Brothers Company és az Esti Kornél zenekarok menedzsere, valamint a Tesco Disco partysorozat megálmodója, de a Hangfoglaló Program induló előadóit támogató mentora is. Ő leginkább több éves mentori tapasztalatiról beszélt, elmesélte pédául, hogyan folyik a munka, miután egy zenekar bekerül a Hangfoglaló Program induló előadói támogatottjai közé.
„Mentorként én azzal szoktam kezdeni, hogy leülünk, csinálunk egy jó hosszú bemutatkozó beszélgetést, ahol kikérdezem a tagokat, hogy milyen zenét szeretnek, mit csináltak eddig, hova akarnak eljutni. Utána meg zenekarra szabottan kezdődik meg a munka, attól függően, hogy milyen stílus, ki mit akar csinálni. És onnantól jön a munka, lemezkészítés, klipkészítés stb. – szeretem az egészet átlátni” – mesélte a zenei szakember. ITT nézheted meg az előadását.
A következő, december 5-i rendezvény az évvégi Backstage Extra lesz. Az előadások keretében szó lesz a zenekari menedzsmentről és a kiadók működéséről, majd az első kerekasztal-beszélgetés keretében a dalszerzés folyamatáról értekeznek a meghívott vendégek. Az extra panelben pedig a magyarországi próbatermek helyzetéről végzett kutatás eredményeit ismerheti meg a közönség, amit aztán meg is vitatnak az érintettek.
Forrás: Hangfoglalo.hu