Budapesten az angol - beteg?

2007. 10. 25.
A Muse kitűnő példa az angol és a magyar zenei ízlés és piac közötti különbségre: amíg odakint pár hónapja kétszer egymás után megtöltötték az újjáépített, 75 ezres Wembleyt, addig szerdán, Budapesten legfeljebb háromezer ember előtt játszottak - ennek is a fele az itt élő külföldiekből verbuválódott. Pedig nem véletlenül kiáltották ki őket Anglia legjobb koncertzenekarának, és az egyik legizgalmasabb kortárs együttesnek

Történetük mondhatni mesébe illő: tizenévesen kezdtek együtt zenélni egy álmos Devon megyei kisvárosban, és már korai próbálkozásaik felkeltették a New Musical Express egyik újságírójának figyelmét. Innen egyenes út vezetett az első albumhoz, és ahhoz, hogy a Foo Fighters és a Red Hot Chili Peppers előzenekaraként turnézzanak világszerte. Ma több millió eladott hanghordozónál tartanak, és ahogy említettük, önállóan is képesek megtölteni a Wembleyt.
Sikerük titka több forrásból táplálkozik, sajátos zenéjük: elsősorban rock, amelyben sok az elektronika, de éppúgy hatott rá a metal vagy épp a britpop. Ehhez társulnak a nem épp szokványos szókinccsel dolgozó, a női-férfi viszony mellett politikai, társadalmi, sőt: tudományos témákat is feldolgozó dalszövegeik, és persze a rendkívül impulzív, mellbevágó előadásmód. Pedig tulajdonképpen a mostani koncerten sem csináltak semmi különöset: három videofal és jó pár fénytechnikai kütyü előtt Dominic Howard precízen püfölte a dobokat, Chris Wolstenholme szinte egy helyben állva, szolid headbengeléssel kísérte a basszust, és csak Matthew Bellamy énekes-gitáros ugrált, szökdécselt időnként, már amikor nem a zongoránál ült. Mégis, mintha megmozdult volna a színpad, amikor belefogtak egy-egy újabb dalba minden különösebb teketória vagy csevegés nélkül. És nemcsak a színpad lüktetett, hanem az egész (függönyökkel csökkentett méretű) aréna. Annyi energiát, vitalitást voltak képesek átadni ebben a szűk másfél órában, amennyiből valószínűleg a fél város ellehetne egy hétig. De így csak az a két-háromezer ember töltődött fel, aki úgy döntött, megnézi magának Anglia legaktuálisabb zenészeit. 

Népszabadság • Serfőző Melinda   • 2007. október 12.
MEGOSZTÁS

További hírek

2025. 04. 20.
"Különleges tehetség kell ahhoz, hogy valaki így tovább tudja vinni a zene ősi, szakrális lélekgyógyító minőségét." Szabó János lemezkritikája.
2025. 11. 28.
Az idén húszéves "The Trousers" története új fejezethez érkezett: a Music Fashion kiadó az elmúlt napokban adta ki a zenekar hetedik nagy lemezét, a „Necessary Evil”-t.
2025. 11. 17.
Bársony Bálint és az „MRP” ősszel abban a megtiszteltetésben részesült, hogy egyedüli európai együttesként képviselhette hazánkat a világ legnagyobb Selyemút Fesztiválján Kínában.
2025. 11. 16.
"A Jü az elragadtatás zenéjét játssza: a sokszor szigorúnak tetsző, néha kifejezetten repetitív örvénylésből kibontakozó témáik által a folyamatos jelenből egyenesen a jövőbe röpítik a transzba ejtett közönséget."
2025. 11. 16.
A 2016-ban alakult zenekar profilja a dallamos, könnyen hallgatható fúziós jazz. Az eddig megjelent három lemezük saját szerzeményeket tartalmaz, míg a most megjelenő negyedik album egy kis kirándulást tesz a klasszikus zene irányába.
Iratkozz fel hírlevelünkre és elsőként értesülj a legújabb megjelenésekről, olvass exkluzív zenei híreket és interjúkat, hallgasd meg podcastunkat!

Támogatóink

Partnereink