mztsz.hu
Támogatónk:
nka.hu
youtube.com
twitter.com
facebook.com
Együttműködő partnerünk:
Zeneszöveg Womex
Kamondy Imre És A Vadsanzon Zenekar

Kamondy Imre És A Vadsanzon Zenekar

A Marat halála legendás kaposvári előadásából emlékszünk rá. Zömében a színpad bal oldalán a bolondokháza egyik lakójaként énekelt és táncolt, piros pizsamában, szelíd, kisfiús arccal. Ez a szelíd arc aztán az előadás hevületének megfelelően elkeseredetté vagy akár fenyegetővé is vált. Kamondy Imre egyike volt a kaposvári csoportos szereplőknek, egyike azoknak, akik hittel szolgálták az előadásokat, sőt jó néhány produkció éppen általuk lett kiemelkedő. Bár a tömeg részei voltak, egyéniséggel rendelkeztek és ha néhány mondatos szerepet kaptak csupán, akkor is emlékezni lehetett rájuk. Jó néhányan aztán főszereplővé léptek elő, például Pogány Judit, Csákányi Eszter, Lukáts Andor – de voltak, akik megmaradtak, ahogy a színészberkekben mondják – „csoportnak”, vagy kiléptek a színház világából. Kamondy harmadéves gimnazistaként – jelentős diákszínházi múlt után – már játszott Wedekind A tavasz ébredése című darabjában Ács János vizsgarendezésében, a Józsefvárosi Színházban. Ebben a produkcióban látta meg Babarczy László, a kaposvári színház direktora, és invitálta a teátrumába. Tizenkilenc évesen a Szentivánéji álomban – szintén Ács János rendezésében – Dudás üstfoltozót, az egyik mesterembert adta. A Lukáts Andor által rendezett Mario és a varázslóban Marióként megint fiús alkatára volt szükség. Szívesen volt ebben az előadásban Koltai Róbert partnere, szívesen játszott néhány mondatos szerepeket is, „untermankodott” jelentős színészeknek. Amikor aztán úgy érezte, hogy olyan másodvonalbeli színészek mögé kell állnia, akiknél ő jobb, akkor kezdett megkeseredni a szája íze. De nagyon szerette még a Diótörőben a herceg szerepét Gothár Péter rendezésében, a mű prózai változatában. És kedvelte a Szeszélyes nyárban azt a szerepet, amit a filmen Menzel játszott. Ehhez a feladathoz még kötélen járni is megtanult. Egy idő után azonban látnia kellett, hogy azok a rendezők, akikkel nap mint nap találkozik a klubban, és együtt biliárdozik, már úgy gondolják, ismerik őt, többé nem kíváncsiak rá. Ekkor kellett volna például elmennie, ekkor kellett volna eleget tennie Pál István hívásának, akik főszerepekre invitálta Szolnokra.

Kilenc esztendő után végül is otthagyta a kaposvári színházat. És a zenében kezdte megtalálni önmagát. Kamondy Imre és barátai különböző helyeken adnak koncerteket. Már öt éve ugyanazokból áll az együttes. Kamondy szöveget ír és énekel, Verebes György zongorán játszik, Dénes József gitározik, és akár énekel is. Czakó Péter basszusgitározik, Gyenge Lajos dobol. A zenét gyakran közösen szerzik.
Bereményi Géza írja, hogy a sanzon és az is, amit Kamondyék csinálnak nem más, mint az „ősidőkből idemaradt dalműfaj városi vadhajtása – vadsanzon”. A CD a húszas-harmincas évek berlini világát idézi. Kamondy ideálja Yves Montand, aki egy ötperces számba egy egész életet tudott belesűríteni. Ő is ezt szeretné – úgy érzi, erre fejlődik. Tudja, hogy széllel szembe mennek, hiszen mívesek a szövegeik, nem gépi a zenéjük, számaik „szembe mennek” a kordivattal.
 

Az előadó honlapja:

www.dalok.hu/kamondyimreesavadsanzonzenekar

Az előadó Facebook oldala:

Kamondy Imre És A Vadsanzon Zenekar - Tangó A Jégen

Kamondy Imre És A Vadsanzon Zenekar
Tangó A Jégen
Szerzői Kiadás / Author's Edition
1998

Alternatív

Márciusi ifjakkal - Vadsanzon
2009. június 10. 11:29

Nem a forradalmi hevület miatt, hanem mert Kamondy Imre és Dénes József „Dönci” is március 15-én született. Stílszerűen Alkonysugárútjuk

tovább >>