Hortobágyi László új, négy részes albuma – egy magán-mitológia lezárása

2020. 08. 26.

A világhírű zenetudós és komponista új művében az elmúlt korok indiai mesterei találkoznak a mai elektronikával. Elmondása szerint ez a Gāyan Uttejak Orchestra lezárása. Mi erősen reméljük, hogy nem. A szerző kísérő szövegét adjuk közre.


eL-Hortobāgyi Gandharva Sangeet Paddhati 2019-2020 
- krámik dhváni mudran máliká कक्राममिक धध्वनन मिमद्रण मिमलिकक्रा – 
I. = Gandharva-paddhati गनन्धध्वर्व पद्धनत 
II. Gandharva- márg गनन्धध्वर्व मिक्रागर्व 
III.= Gandharva-sampradaya गनन्धध्वर्व समम्प्रदक्राय 
IV.= Gandharva-vilayan गनन्धध्वर्ववध्वलियन 


Szeretném személyes indíttatással vázolni, hogy az itteni 4 db CD-nyi anyag egy magán-mitológia lezárásaként állt össze. Ennek előképe a múltszázad fordulóján müködő Gāyan Uttejak Mandali - Society (a Malābār Hill lábánál, ma Mumbāi) és az egyik alapítója, egy bizonyos Visnu Nārāyan Bhātkhāndē, aki írt egy 4 kötetes összefoglalót Gandharva Sangeet Paddhati címen, (kb: "Mennyei Zenemetódus") - és ezt krāmika pustak mālikā-ban, azaz könyvsorozatban adta ki. Ebben a könyvsorozatban többek közt arról panaszolkodott ez a különös zenetudós, hogy mennyire rosszul művelik a korabeli klasszikus zenét Hindusthān-ban, (1898-at irunk), semmi ujítás nincs már benne és az egész elöbb utóbb menthetetlenül le fog hülyülni. Az lenne a legjobb tehát, ha egy értelmes szimbiózis alakulna ki az éppen kihaló zenei köznyelv által kiváltható (közösségi) extatikus communion hagyománya és a klasszikus zene napi gyakorlata között (- mint ahogy ezt a mindenkori sociostruktúra nyomora mindig is fűtötte, állítottam ezt mindig is - H.L.) ehelyett azonban minden idióta dalocskákat farigcsál és teledürrögi velük a légkört és különben is most már tényleg mindenki elmehetne a Yamarāja seggébe...(nem egészen így írta) Bár V.N.Bhātkhāndē sokat tett később nézetei érdekében, de valahogy megmaradtak bennem az úgy ötvenöt évvel ezelött olvasott keserü szavak, és mivel a Gāyan Uttejak Mandali - ban már hangfelvételek is készültek (1905- 1917 között, ezek természetesen teljesen elvesztek), gondoltam felveszem a fonalat és egy valóságpárhuzamot képzelek az amúgy unalomig ismétlődő algoritmus ellenpontozására - tudjátok, mint amikor a bolha köhög... Miután azt tapasztalom, hogy a jelenlegi világ eltorzítja és meghamisítja a klasszikus indiai zene ( és minden más pigmentgazdag zenekultúra) eredeti és egyedülálló jelentését, ezért igyekeztem egy olyan modern szintézist létrehozni, ahol az eredeti indiai zenei szabályok érintetlenek maradnak és minden tekintetben figyelembe veszik a múltat, szemben a mai általánosan lerohasztó, mindent penészes takonnyal benyálazó "világzenei" zombi rendszerrel. Az általam 30 évvel ezelött kifejlesztett szoftver segitségével régi, már nem élő indiai mesterek fennmaradt felvételrészleteit, kis töredékeiket ujrastruktúrálva építettem be az új kompoziciókba. Születésemnél fogva tudom, hogy a zene extatikus gyökerei a közösségi kultúrális nyelvekben virágoznak ki a legeredetibb formában. Az utolsó élőzenei kapcsolat az európai és az indiai zene között kizárólag a barokkban és a hindusthani klasszikus zenében lehetséges, azok azonos, az ismétlések szelekciós evolúcióján alapuló kötött szabadságfokú improvizációsvariációs template-technikájában hasonulnak utoljára össze. A mindennapi léttől való elszakadást a mindenkori közösségi communion zenei csoportnyelve valósítja meg, ezért ötvöztem az ujkori, szintén közösségi techno "nyelvet" a hasonló, de korábbi transzracionális barokk-indiai köznyelvvekkel. 
Amen 

A mai korunkban nem utolsósorban meg kell jegyeznünk, hogy néhány CD-track kompozicióiban található némely eredeti archív lokális-felvételek egyetlen része sem jelenik meg a maga eredeti formájában, hanem csak újrastruktúrált és újraharmonizált apró mintákra vágott rövid granulátumokként:  ezek a mintakötegek építik újjá  a pigmentgazdag hagyományrészt az általam kifejlesztett granulált mintaszintézis szoftver segítségével. (lásd ITT 
 vagy ITT).


eL-Hortobāgyi
 Gandharva Sangeet Paddhati 2019-2020

- CD  krámik dhváni mudran máliká   क्रामिक ध्वनि मुद्रण मलिका -

I. = Gandharva-paddhati गन्धर्व पद्धति  CD-01

CD-01_01 Tárangoa
(original duration: 09:50)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):  Pt.Vibhusan Ganayógi Gáwái,Tablá-tárang & Ensemble with Transangat-ki Uttejak Illumantions Orchestra 
 Jāti जाती Cast : Audava 
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: dopahar bád  दोपहर बाद late noon
 Thāta थात् Mode Type : Āsāwari
 Rasa रस = essence, emotional mode: Vīram (वीरं)
 Recorded at the Court of Mahārāja Azam Rasgotra, Muzaffarpur 


CD-01_02 Metagauri
(original duration: 09:35)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Gáyak : Pt. Kumár Gangreyakár Shíwmat of Deodhár Gharáná &  Holon Transorchestrika Band & Naubatkháni  Astráltablá-ki Báj Digitálam & eL-Hortobagíra, organ
 Jāti जाती Cast : Shādava
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: subāhसुबह (night’s fourth Prahár)
 Thāta थात्  Mode Type : Bhairava
 Rasa रस = essence, emotional mode: Kāruna (कारुण्यं)
 Recorded at the Palace of Nawāb Muhammad Fāruq Ali Khān, Byculla


CD-01_03 Fatehadáná
(original duration: 07:33)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Ustád Fatehsinghrao Gaekwad  of Gwálior  Gharáná & Svarg ElectronicVádya Vrinda of  Rájkot & Naubatkháni  Tablá-ki Báj Digitálam par Sangatiki
 Jāti जाती Cast : Shádava-Sampúrna
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: subāh-ādhī rāt  रात midnight
 Thāta थात्  Mode Type : Kánadá
 Rasa रस = essence, emotional mode: Vīram (वीरं)
 Recorded at the Ashram of Pershád Bahádur Yamin,  Ludhiana

CD-01_04 Shahnámálkiyá
(original duration: 07:00)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):  Gáyak: Feroze Ali Fateh Khán of Gwálior & Mahavrinda Goalitics  Sangha of  Almora & Mahákála Tálastronomy Samiti  of  Prayag 
 Jāti जाती Cast : Audava-Audava
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: rát ka tísara prahár रात का तीसरा प्रहर 
 3rd. prahár of the night          
 Thāta थात्  Mode Type : Bhairaví 
 Rasa रस = essence, emotional mode: Kāruna (कारुण्यं)
 Recorded at the Mahall of  Miangul Abdul-Háqq Jahánzib, Mizoram


CD-01_05 Patná-ki Jaunpuriyá
(original duration: 11:17)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):   Gáyak: Srmt. Shushilá Patnaik Rudrání of Jaipur Itrauli Báj &  Transastral Electric  Táloop Vádya  Kaccheri of  Imphal
 Jāti जाती Cast : Shádava - Sampúrna
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: dín ka dviteíyá prahár दीन का द्वितीया प्रहर
 2nd. prahár of the day         
 Thāta थात्  Mode Type : Āsāwari
 Rasa रस = essence, emotional mode: Shringárá (शृङ्गारः)
 Recorded at the Ránivás  of Beglár Begi Mír Agha Jan,  Alwar


CD-01_06 Todarbár
(original duration: 08:13)
 Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):  Gáyak : Bashír Iftikhár Ali Khán of Laora , Mewát Gharáná  &  Srmt. Sundarabái, regal  & Synthechno Anáhata Company of Bodh-Gáyá & Mahákála Tablá-ki Báj Digitálam par Sangatiki
 Jāti जाती Cast : Shádava - Sampúrna
 Kheláne ka sāmay खेलने का समय time of play: ádhí rát  रात (second quater of the night)
 Thāta थात्  Mode Type : Āsāwari-Yávanapuri
 Rasa रस = essence, emotional mode: Vīram (वीरं)
 Recorded at the Gardens of Shri Ganesh Yadakul Deo Bahádur, táluqdár of Kurundwád 


CD-01_07 Darbakauns
(original duration: 09:33)
Sitár = Darbári – Tablá-tárang = Málkáuns
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):  eL-Hortator, Sitár & Pt. Panchasára  Janárdhan, Tablá-tárang &   Affaque Tablá-ki Báj Digitálam par Sangatiki
 Jāti जाती Cast : Sampúrna-Sampúrna Vakra & Audav-Audava
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play:  Din ka Chaturth Prahár दीन का चतुर्थ प्रहर    4th. prahár of the day (Sunset)
 Mishra Thāta थात्  Mode Type: Bhairaví-Kánadá
 Rasa रस = essence, emotional mode: Vīram (वीरं)
 Recorded at the Mosque of Rájá Himmat Sher Singh Bahádur of Algoza


II. Gandharva-márg  गन्धर्व  मार्ग CD-02 

CD-02_01 Dhrúpartitam
 (Dhrúpad du Roi Akbár Soleil)
(original duration: 22:13)
 Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):   Dhrúpadiyá Dágartwins &  Dhrúpad Baroque Arkestra du Roi Akbár Soleil & Chhatrapati Rája of Nana Panse, pakháwaj
 Jāti जाती Cast : Audava-Sampúrna
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: bahut savere बहुत सवेरे early morning
 Thāta थात्  Mode Type : Bhairaví - Dágar-vání dhrúpad
 Rasa रस = essence, emotional mode:  Veeram (वीरं) 
 Recorded at the Tomb of Baba Gopál Dás Pandey & Baba Imám Khán Dágar  Progenitors, Alwar


 CD-02_02 Shridhárwarí
(original duration: 08:21)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):   Gáyak: Pt. Kumáraswámy Komkálimath   of  Belgaum, Deodhár Gharáná & Cybersynth-Máliká  Vilayan of  Kolhapur & Gudaí Tabláiyá-ki Digitálam par gatsangatiki
 Jāti जाती Cast : Audhav-Sampúrna Vakra 
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play:  Din ka Chaturth Prahár दीन का चतुर्थ प्रहर    4th. prahár of the day (Sunset)
 Thāta थात्  Mode Type : Púravi
 Rasa रस = essence, emotional mode: Vībhatsam (बीभत्सं)
 Recorded at the  Ránivás  of Beglár Begi Mír Agha Jan, Alwar

   CD-02_03 Gaudiyá Sampradaya
(original duration: 10:25)
 Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Dubhaktis Uttejak Sampradaya  & Gána Bajáneváon  Sampradaya  & Electricyber  Prakriti Sangha of Krsnagar, & Naubatkháni  Tablástronomy-ki Báj Digitálam & eL-Hortobagíra, fata-organa
 Jāti जाती Cast : Sampúrna vikrit
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: bahut savere  बहुत सवेरे early morning
 Thāta थात्  Mode Type : Mishra varnam
 Rasa रस = essence, emotional mode: Sákhyá-Adbhutam (अद्भुतं)
 Recorded at the Ashram of  Yadavrinda-dás Yamin us-Sultanát, Mathura

CD-02_04 Metasuhá
(original duration: 08:25)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):   Gáyaki: U. Faqírullah Alamgír of Dewas &  Súraj Baroque Strings of Kathiawar & eL-Hortobagíra, organum &  Astralgat Triggering  Tablá-ki Báj Digitálam par Sangatiki
 Jāti जाती Cast : Shádava-Audava
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: rát ka tísara prahár रात का तीसरा प्रहर 
 3rd. prahár of the night          
 Thāta थात्  Mode Type : Káfi
 Rasa रस = essence, emotional mode: Vīram (वीरं)
 Recorded at the Chhatri of  Mirza Bái Somanátha Bhegum, Fatehpur Wazíria


CD-02_05 Fataulla
(original duration: 07:40)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया : Gáyaks :  Pdmb. Umrao Yashwinder  Bua  & Dabír  Moula Bux Khán of  Mewat  &  Gáyan Paramount Stringular VádyaVrinda of  Gurgáon & eL-Hortobagíra, reed organ & Mahákála Tálastronomy Samiti  of  Guo
 Jāti जाती Cast : Audava - vishtárit
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: dopahar ka doosará bhág    दोपहर का दूसरा भाग
2nd.part of afternoon 
 Thāta थात्  Mode Type : Káfi
 Rasa रस = essence, emotional mode: Raudra (रौद्रं)
 Recorded at the  Mahall of the Baram Imambara Asaf-ud-daula, Lakhnau – Oud


CD-02_06 Sunpatnáwati 
(original duration: 10:25) 
 Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):   Gáyak: Srmt. Shushilá Patnaik Rudrání of Jaipur -Itrauli Gharáná  &  Baroque Sunvádyavrinda  Society of  Alláhabad & Technokriyá Solenoid  Group, Ujjain & Affaque Kibertablá  Avatár sangatiki
 Jāti जाती Cast : Shádava - Sampúrna
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: dín ka dviteíyá prahár दीन का द्वितीया प्रहर
 2nd. prahár  of the day         
 Thāta थात्  Mode Type : Āsāwari
 Rasa रस = essence, emotional mode: Shringárá (शृङ्गारः)
 Recorded at the Ránivás  of Beglár Begi Mír Agha Jan,  Alwar


III.= Gandharva-sampradaya  सम्प्रदाय CD-03

CD-03_01 Darbaroque
(original duration: 08:11)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):  Gáyak: Ustád  Shafkat Yaqul Khán of  Etawah & Bhakti Korál Samáj  of  Yogabhaktis  &  Baroque Profundo Uttejak Vrinda, Lakhnau &  Bodhidub 
Gaharáwáj   System of  Rámpúr 
 Jāti जाती Cast : Shādava - Sampúrna
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: ādhī rāt आधी रातmidnight
 Thāta थात्  Mode Type : Āsāwari-Yávanapuri
 Rasa रस = essence, emotional mode: Raudra (रौद्रं)
 Recorded at the Iwan of the Sheykh Lotfollah mosque, Isfahan


CD-03_02 Gopikirtan
(original duration: 04:37)
 Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):  Sangítakáron Bhágaván ke Sevák Baind  of  Serampore & Tála-vádya Kachcheri Foundation of Golconda, eL-Hortobagíra, regalorgan
 Jāti जाती Cast : Shádava vikrit Sampúrna
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: bahut savere  बहुत सवेरे early morning
 Thāta थात्  Mode Type : Mishra varnam
 Rasa रस = essence, emotional mode: Bībhatsam (बीभत्सं) - Karuná (कारुण्यं)
 Recorded at the  Rádhá Wallabh Temple of Shanmukhá  Alhuwalia Sandhú family.

CD-03_03 Ghazalia
(original duration: 08:15)
 Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):  Ghazal gáyaki : Rájá-Ghazal  Ghulám Samír Dhádi  &     Kabír Electric Vádya Vrinda of  Kapurthala & Naubatkháni  Tablá-ki Báj Digitálam par Sangatiki
 Jāti जाती Cast : Sampúrna
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: dopahár दोपहरafternoon   
 Thāta थात्  Mode Type : mizáj bol-banana is Kahan
 Rasa रस = essence, emotional mode: Hāsyam (हास्यं)
 Recorded at the Mahávidyálaya of Chitra  Saeed Khan Tanoli, Faizabád 


CD-03_04 Mirza-choral
(original duration: 06:47)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):  Gáyak: Mirza Púrána pilgrimsádhu & Gáyan Uttejak Dubsangha Mandali  with  eL-Hortobagíra, gothic portative
 Jāti जाती Cast : Audava
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: sánj सांझ  twilight
 Thāta थात्  Mode Type : Punjab varna
 Rasa रस = essence, emotional mode: Kārunyam (कारुण्यं) - Udás उदास 
 Recorded at the  Tomb of Firoz Shah Tughluq's  Garden, Firozpur


CD-03_05 Fatagiri
(original duration: 06:35)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):  Gáyak: Ustád Fuláji  Yaqub Ali Khán  of  Miymensingh  &  Aural Medicin Tranport's Dásas of  Serfoji Congregation, Jodhpur & Naubatkháni  Tablá-ki Báj Digitálam par Sangatiki
 Jāti जाती Cast : Audava-Audava
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: rát ka tísara prahár रात का तीसरा प्रहर 
 3rd. prahár of the Night          
 Thāta थात्  Mode Type : Bhairaví 
 Rasa रस = essence, emotional mode: Kāruna (कारुण्यं)
 Recorded at the Tomb of  Umdae Rajhae Makan Mahárájadhírája, Agra


CD-03_06 Vrindávan-communion
(original duration: 05:45)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):  Gáyakdás of Krsna & Gáyan Uttejak Dubsangha Baind  with  eL-Hortobagíra, harmorganetto &  Naubatkháni  Tablá-ki Báj Digitálam 
 Jāti जाती Cast : Audava - vikrit mode
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: púrváhn  पूर्वाह्नforenoon
 Thāta थात्  Mode Type : Kírtaná
 Rasa रस = essence, emotional mode:  Bhakti भक्ति 
 Recorded at the  Shrine of Maháprabhu Ichalkaranjikár  of Ayodhya Puri


CD-03_07 Metakauns
(original duration: 07:33)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):   Gáyak: Feroze Ali Fateh Khán of Gwálior  Gharáná &  Fractalitic Sómavarnam Society, Shillong  &  eL-Hortobagíra, harmorgan
 Jāti जाती Cast : Audava-Audava
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: rát ka tísara prahár रात का तीसरा प्रहर 
 3rd. prahár of the night          
 Thāta थात्  Mode Type : Bhairaví 
 Rasa रस = essence, emotional mode: Kāruna (कारुण्यं)
 Recorded at the Mahall of  Miangul Abdul-Háqq Jahánzib, Oudh

CD-03_08 Ae Katib-e Taqbír
(original duration:05:55)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Pankáj Mahá-Jí  &Versailles-ki Prakásh Sástríy Barok Orchestra & Gáyan Uttejak Dubsangha  with eL-Hortobagíra, organetto
 Jāti जाती Cast : Mishra Sampúrna 
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: dopahar  दोपहर midday
 Thāta थात्  Mode Type : Gít
 Rasa रस = essence, emotional mode:  Hāsyam (हास्यं)
 Recorded at the  Sangít Ghar of  Mállik  Adhunik Gán , Kolkata

CD-03_09 Ajoyadáná
(original duration: 09:00)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):  Gáyak: Pandit Mahárawaljí Sáhib Shrí Jagmáljí of Tilwándá Gharáná & SynthelectronixVarnam Ensemble of Rishikesh
 Jāti जाती Cast : Shádava-Sampúrna
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: subāh ádhí rát  रात midnight
 Thāta थात्  Mode Type : Kánadá
 Rasa रस = essence, emotional mode: Vīram (वीरं)
 Recorded at the Ashram of Rai Rayan Mahimahendra  Maharawal of Banswara. 

 

IV. Gandharva-vilayan गन्धर्व विलयन  CD-04

CD-04_01 Memkauns
(original duration: 08:30)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):   Gáyak: Feroze Ali Fateh Khán of Gwálior  Gharáná &  Fractalitic Sómavarnam Society, Shillong  &  eL-Hortobagíra, harmorgan
 Jāti जाती Cast : Audava-Audava
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: rát ka tísara prahár रात का तीसरा प्रहर 
 3rd. prahár of the night          
 Thāta थात्  Mode Type : Bhairaví 
 Rasa रस = essence, emotional mode: Kāruna (कारुण्यं)
 Recorded at the Mahall of  Miangul Abdul-Háqq Jahánzib, Oudh


CD-04_02 Rathayantra
(original duration: 07:00)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):  Rági Jatha: Bhai Bhajit Sangha of the Dásas & Gáyan Uttejak Dubelektric Vrinda with eL-Hortobagíra, harmonium
 Jāti जाती Cast : Shádava-Sampúrna Satsang 
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: púrváhn  पूर्वाह्नforenoon
 Thāta थात्  Mode Type : Shabad-Krsna Kírtaná
 Rasa रस = essence, emotional mode:  Bhakti भक्ति 
 Recorded at the  Transrági  pavitr din of Gurdwara Sikh Sangat, Transsylvanie


CD-04_03 Fatehsuhá
(original duration: 07:23)
 Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):  Gáyak: Mirza Alláuddin Ahmad Khán of Loharu & Swaragoa  Astral Triggering of  Maihar Báj & eL-Hortobagíra, organ & Naubatkháni  Tablá-ki Báj Digitálam par Sangatiki
 Jāti जाती Cast : Shádava-Audava
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: rát ka tísara prahár रात का तीसरा प्रहर 
 3rd. prahár of the night          
 Thāta थात्  Mode Type : Káfi
 Rasa रस = essence, emotional mode: Vīram (वीरं)
 Recorded at the  Garden of Indár Bahádur Rájá, Golconda


CD-04_04 Gopikendra
(original duration: 06:30)
Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):  Gáyakdás of Krsnadása Sangha & Suryágraha Abyssdub  Syndicate  with L. Hortobagíra, harmoniumorgan
 Jāti जाती Cast : Shádava -vikrit mode
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: sánj सांझ  twilight
 Thāta थात्  Mode Type : Kírtaná-choral
 Rasa रस = essence, emotional mode:  Bhakti भक्ति - Adbhutam (अद्भुतं)
 Recorded at the Mandír of the Technosadhus Yantra Púja


CD-04_05 Transnágar
(original duration: 08:40)
 Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):  rági jatha: Bhai Bhajit Ensemble of Amritsar & Cybergranth Maharloka Gitelektra of Akai Thakt of Harmandír Complex & Mahákála Tálastronomy Samiti  of  Khumba mela Prayag 
 Jāti जाती Cast : Shádava-Sampúrna Satsang
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: púrváhn  पूर्वाह्नforenoon
 Thāta थात्  Mode Type : Shabad kirtan type
 Rasa रस = essence, emotional mode: Bhayānakam (भयानकं)
Recorded at the Takhts of  Parkásh Utsav Dasveh Patsháh , Nanded  

CD-04_06 Krsna-choral
(original duration: 06:45)
 Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया): Sangítakáron Bhaktidás Sangha of Vrindavan &  Transtringulár  Arkestral  Mandali &  eL-Hortobagíra, organetto
 Jāti जाती Cast : Shádava vikrit Sampúrna
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: bahut savere  बहुत सवेरे early morning
 Thāta थात्  Mode Type : Mishra Tháta
 Rasa रस = essence, emotional mode: Bībhatsam (बीभत्सं) - Karuná (कारुण्यं)
 Recorded at the  Rádhá Wallabh Temple of Shanmukhá Alhuwalia Sandhú family.


CD-04_07 Venkatadáná
(original duration: 07:20)
 Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):  Gáyak:Shri Jáyachamarajendra Wádiyár of  Indore & Technozoologists  Arkestra of Ludhiana &   Áhatablá-ki Báj Digitálam par Sangatiki
 Jāti जाती Cast : Shádava-Sampúrna
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: subāh ádhí rát  रात midnight
 Thāta थात्  Mode Type : Kánadá
 Rasa रस = essence, emotional mode: Vīram (वीरं)
 Recorded at the Manor Shrimant Rájá Vijáysingharao Rámarao Babasaheb, Dalhousie


CD-04_08 Krsna-vilayan
(original duration: 09:30)
 Performed (pradārshan kiyā प्रदर्शन किया):  Dásas of the Gáyan Uttejak Cybervrinda Mandali,  Dwarkadhish  Shrine &  Purun Bagát, bánsuri
 Jāti जाती Cast : Shādava vikrit Sampúrna
 Kheláne ka sāmay खेलने का समयtime of play: bahut savere  बहुत सवेरे early morning
 Thāta थात्  Mode Type : Mishra Tháta
 Rasa रस = essence, emotional mode: Raudram (रौद्रं) - Bhakti भक्ति 
 Recorded at the  Chapel of  Srī Nityānānda Prabhu of the Gaurikishore Thákur Ashram, Dacca


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

MEGOSZTÁS

További hírek

2023. 11. 28.
Mintha megtörtént volna a generációs váltás a magyar jazzben. Új, magabiztos nemzedék jött, tisztelik a hagyományokat, de nem tartják be a stílusok közötti határokat. Egyik képviselőjük Orbay Lilla
2024. 04. 12.
Csordás Gábor zongorista az eddigi legnagyobb magyar érintettségű ázsiai jazz-turnéra indul, április 15-27 között Kínában és Japánban összesen kilenc koncerten lép fel.
2024. 04. 02.
A Hub for the Exchange of Music Innovation (HEMI) 10 közép- és délkelet-európai zenei szervezet kezdeményezése, amelyet az Európai Unió Kreatív Európa Programja társfinanszíroz 5 évre.
2024. 04. 02.
Megjelent az új Besh o droM lemez, amelyen a már megszokott balkáni virtuóz dalok mellett gypsy swinget hallunk eszperantó énekkel, marokkói dallamokat és egy Bródy János feldolgozást. Mindezt még rockosabban és nagyon beshodromosan.
2024. 03. 31.
A Konyha zenekar több szerzeménye kelt már önálló életre és lett kapaszkodó emberek életében, a legnagyobb ilyen jellegű utat a Fábián Juli emlékére írt "Földrevaló" című daluk járta be.
Iratkozz fel hírlevelünkre és elsőként értesülj a legújabb megjelenésekről, olvass exkluzív zenei híreket és interjúkat, hallgasd meg podcastunkat!

Támogatóink

Partnereink